Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller vid ett köp på TÔNN furnitures, TÔNN furniture AB 559023-5767, hemsida och du som kund godkänner våra allmänna villkor i samband med köp. I och med godkännandet av villkoren förbinder sig kunden till villkoren i sin helhet, samt att denne tagit del av all förenlig information och samtycker till hanteringen av personuppgifter och cookies i enlighet med TÔNN furnitures policy. Läs mer om vår datapolicy här.

Avtal om köp ingås i samband med att TÔNN furniture bekräftar beställningen genom att skicka en orderbekräftelse via mail. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress som kunden angivit direkt vid ordertillfället. Orderbekräftelsen bör sparas för eventuella kontakter med TÔNN furnitures kundservice eller liknande.

TÔNN furniture reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida eller i våra annonser. Med faktafel menas exempelvis, men ej uteslutande, eventuella prisfel, produktbeskrivningar och felaktiga lagersaldon. När du lägger en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post.

TÔNN furniture förbehåller sig rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Order- och leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse via e-post. Du får även ett mail med leveransbekräftelse i samband med att din beställning lämnar vårt lager. Om en vara mot förmodan är slut i lager markeras den som restnoterad i webbshoppen samt på orderbekräftelsen. Vi skickar då varan till dig så snart den är åter i lager. Du är självklart välkommen att kontakta oss för vidare information om beräknad leverans. 

Frakt 

Fri frakt vid köp över 5000kr inom Sverige. Vid köpbelopp under 5000kr tillkommer fraktkostnad på det angivna priset. Mindre varor levereras till ombud mot en fraktkostnad på 75 kr. I kassan presenteras de fraktalternativ som är valbara för just din order. 

Leverans 

Inom Sverige levereras mindre försändelser med DHL till ombud och större försändelser med hemleverans. 

Bor du i Stockholm levererar vi större försändelser med bud via Bring. När vi fått din order kommer vi att kontakta dig för att planera leveransdag.

Vid hemleverans är det viktigt att du finns på plats under den avtalade tiden för att ta emot din beställning samt att vi och speditören har korrekt telefonnummer till den som tar emot. Önskar du byta telefonnummer ber vi dig att meddela oss detta innan vi bokat sändningen. Är du ej på plats under avtalad tid tar vi ut en avgift för den nya körningen. 

Viktigt! När du får ditt paket levererat är det viktigt att du kontrollerar att emballaget inte är skadat innan du signerar att du tagit emot det. Detta för att möjliggöra eventuella reklamationer till fraktbolaget om godset skadats under transporten. Upptäcker du skada ber vi dig att höra av dig till oss senast 3 dagar efter mottagen leverans samt att bifoga tydliga bilder på både produkt och emballage. Spara även allt emballage, då det behövs i reklamationsprocessen.

Önskar du ändra din leveransadress går detta bra fram tills dess att varan lämnat vårt lager. Om du vill ändra adressen efter det att vi skickat din order kan vi göra det mot en kostnad av 250 kr.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion. Om din order avviker mot den preliminära leveranstiden meddelar vi dig genom mejl. 

Priser och betalning

När du handlar på tonnfurniture.com inom EU ingår alltid moms i priset. För ordrar utanför EU ingår inte moms. Det totala orderbeloppet visas i kassan.

Vi erbjuder smidig betalning med följande betalningsmetoder:
Klarna Checkout; Betala senare, Split, Kortbetalning eller banköverföring

Vid frågor som gäller din betalning eller faktura hänvisar vi dig till Klarna.

Samtliga priser på den svenska sidan anges i SEK.

Tull

För beställningar till länder utanför EU är det du som mottagare som betalar tull och andra avgifter för importen. Kontrollera reglerna i ditt land innan du lägger din beställning. Vi tar inte ut några extra avgifter för tull.

Ångerrätt & retur

Vi erbjuder privatkunder 30 dagars öppet köp i enlighet med distansavtalslagen. Om du ångrat ditt köp måste du kontakta oss inom denna tid. Det enklaste är att du mailar till [email protected]. Vid retur skickar du tillbaka varan oanvänd och oskadad inom 30 dagar efter att du på ett korrekt sätt meddelat oss att du ångrar köpet. Varan ska då vara packad i sin originalförpackning. Du som kund står för returfrakten till TÔNN furnitures lager, och ansvarar för att varorna kommer fram oskadda. Returkostnaden är 75 kr för mindre försändelser som går vi ombud samt 550 kr för större försändelser som hämtas hemma hos dig.

Återbetalning sker normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan.

Är produkten använd och inte längre i ett oförändrat skick förbehåller vi oss rätten att vid retur göra ett avdrag på återbetalningen.

Ångerrätt gäller ej företagskunder.

Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom angiven tid kommer att returneras till TÔNN furniture av fraktfirman mot en kostnad. För alla paket som inte löses ut debiteras 250kr för kostnaden för returfrakten, expeditionsavgift samt hanteringsavgift.

Du har därefter möjlighet att kontakta oss för bokning av ny frakt mot ny fraktkostnad. 

Reklamation 

När du tar emot din vara är det viktigt att du kontrollerar den så fort som möjligt. Detta gäller också om du misstänker att felet uppstått i transporten. Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett fel på varan. Kontakta oss så fort som möjligt på [email protected] och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan samt på yttre och inre emballage. Uppge även ditt ordernummer. Vid reklamation av skada som skett under transport behöver vi ha ditt mail senast 3 dagar efter mottagen leverans. Det är även viktigt att du sparar allt emballage, då detta behövs i reklamationsprocessen. Om det kan konstateras att det är fel på varan står vi för returfrakten och skickar en ersättningsprodukt till dig. Om varan är slut i lager återbetalar vi givetvis köpbeloppet till dig.

Färger och bilder

Eftersom datorskärmar kan återge bilder (exempelvis färger) på olika sätt, kan vi inte garantera att de bilder som visas i webbshoppen exakt motsvarar hur varan ser ut i verkligheten. När det gäller naturmaterial är varje exemplar unikt och varan kan därför inte motsvara bilden i webbshoppen.